#include<gl/glut.h>
void pencere(void)
{
glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
/*glEnable fonksiyonu ile LineStipple fonksiyonunun
kullanımı aktif duruma getiriliyor*/
glEnable(GL_LINE_STIPPLE);
glLineStipple(2, 0x00FF);
/*LineStipple nin ilk parametresi (2) tam sayı tipinde
deger almaktadır.(0x00FF)Parametresi 16 lık sayı sistemi
düzeninde bir deger alır,parametrede sadece 1 bit degeri
işlenir 0 bitler boş gecilmektedir ,fonksiyonun ilk parametresi
ile genişletilerek çizim yapılmaktadır.
*/
glBegin(GL_LINES);
glVertex2f(0.8,0.0);
glVertex2f(-0.8,0.0);
glEnd();
glDisable(GL_LINE_STIPPLE);
glFlush();
}
int main(int argcp,char **argcv)
{
glutInit(&argcp,argcv);
glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE);
glutInitWindowPosition(100, 200);
glutInitWindowSize(225,180);
glutCreateWindow("OpenGLTurk");
glutDisplayFunc(pencere);
glutMainLoop();
return 0;
}
16 Nisan 2014 Çarşamba
Çizgi detayları(glLineStipple)
Çizgi detayları(glLineStipple)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder