#include<gl/glut.h> void pencere(void) { glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glColor3f(0.0,0.0,1.0); /*glEnable fonksiyonu ile LineStipple fonksiyonunun kullanımı aktif duruma getiriliyor*/ glEnable(GL_LINE_STIPPLE); glLineStipple(2, 0x00FF); /*LineStipple nin ilk parametresi (2) tam sayı tipinde deger almaktadır.(0x00FF)Parametresi 16 lık sayı sistemi düzeninde bir deger alır,parametrede sadece 1 bit degeri işlenir 0 bitler boş gecilmektedir ,fonksiyonun ilk parametresi ile genişletilerek çizim yapılmaktadır. */ glBegin(GL_LINES); glVertex2f(0.8,0.0); glVertex2f(-0.8,0.0); glEnd(); glDisable(GL_LINE_STIPPLE); glFlush(); } int main(int argcp,char **argcv) { glutInit(&argcp,argcv); glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE); glutInitWindowPosition(100, 200); glutInitWindowSize(225,180); glutCreateWindow("OpenGLTurk"); glutDisplayFunc(pencere); glutMainLoop(); return 0; }
16 Nisan 2014 Çarşamba
Çizgi detayları(glLineStipple)
Çizgi detayları(glLineStipple)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder