Opengl komut söz
dizimi
Opengl komutları gl öneki ile
başlar.
örnekgin glClearColor()
Benzer şekilde OpenGL tarafından tanımlı sabitler de GL_ öneki ile başlarlar ve kelimeler birbirinden _ ile ayrılacak şekilde büyük harflerle yazılırlar.
örnek; GL_COLOR_BUFFER_BIT
Ayrıca bazı harfler ve rakamlar eklenerek farklı paremetreler söz konusu olabilmektedir
örnegin glColor3f ve glVertex3f bu fonksyonlardaki 3 sayısı 3 paremetre alacagı anlamına gelmektedir
örnek:
void glColor3f(GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue);
gibi 3 paremetre verilmektedir.
buradaki f ise paremetrelerin floating-point sayılar, float tipinde bir paremetre alacagını belirtmektedir.Bu paremetreler 8 farklı tipten oluşmaktadır
örnekgin glClearColor()
Benzer şekilde OpenGL tarafından tanımlı sabitler de GL_ öneki ile başlarlar ve kelimeler birbirinden _ ile ayrılacak şekilde büyük harflerle yazılırlar.
örnek; GL_COLOR_BUFFER_BIT
Ayrıca bazı harfler ve rakamlar eklenerek farklı paremetreler söz konusu olabilmektedir
örnegin glColor3f ve glVertex3f bu fonksyonlardaki 3 sayısı 3 paremetre alacagı anlamına gelmektedir
örnek:
void glColor3f(GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue);
gibi 3 paremetre verilmektedir.
buradaki f ise paremetrelerin floating-point sayılar, float tipinde bir paremetre alacagını belirtmektedir.Bu paremetreler 8 farklı tipten oluşmaktadır
Komut sonekleri ve Bağımsız Veri Türleri
örnek iki kod :
glVertex2i(1, 3);
glVertex2f(1.0, 3.0);
her iki komuttan alanıcak sonuc aynı olmasına nazaran veri tipi farklılıgı mevcuttur.Bu tip farklılıkları kullanıcıya bir cok kolaylık saglamaktadır.Burada ekledigimiz sonekler (i) ve (f) veri tipini belirtmektedir, bu tiplerin aldıgı degerlerde tablodaki gibi ( 8, 16, 32 ) byte uzunlugundaki veritipleri olmaktadır.
Bir başka paremetrede (v) bu paremetrede degerin dizi olarak atanmasını saglamaktadır
glColor3f(1.0, 0.0, 0.0);
GLfloat color_array[] = {1.0, 0.0, 0.0};
glColor3fv(color_array);
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder