OpenGL (Open Graphics Library - Açık Grafik Kütüphanesi),
gelişmiş donanım desteğini kullanarak hem iki hem de üç boyutlu grafikleri
ekrana çizmek için kullanılan ücretsiz bir grafik arabirimidir.Windows, Linux,
MacOS ve Solaris gibi birçok işletim sisteminde yaygın olarak ve Playstation
başta olmak üzere bazı oyun konsollarınca desteklenir. Donanım tarafında ise
SGI, ATI, Nvidia veya Intel gibi büyük üreticiler her ekran kartında OpenGL
desteği sunar.
1992 yılında ilk taslağı yaratılmış olan bu standart, günümüzde 4.4 sürümüne ulaşmıştır ve 700 nin üzerinde fonksiyona sahiptir. Çoklu platform desteği içeren uygulamalar ve özellikle de deneysel ve bilimsel araçlarda açık arayla önde ve standart olarak kullanılmakta olan platform OpenGL'dir.
1992 yılında ilk taslağı yaratılmış olan bu standart, günümüzde 4.4 sürümüne ulaşmıştır ve 700 nin üzerinde fonksiyona sahiptir. Çoklu platform desteği içeren uygulamalar ve özellikle de deneysel ve bilimsel araçlarda açık arayla önde ve standart olarak kullanılmakta olan platform OpenGL'dir.
Yüzeysel
olarak bakarsak c veya c++ dillerinde bir kütüphaneyi ve o kütüphanenin
fonksiyonlarını kullanmaya benzer.
Örnegin c++ ile yazılan bir kod:
Örnegin c++ ile yazılan bir kod:
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout <<"OpenGLTurk"<< endl;
return 0;
}
ekrana
opengl nin işleyiş sistemide hemen hemen bu şekildedir.
Örnek
OpenGLTurk
yazdırmak için cout
fonksiyonunu kullandık bu fonksiyonu kullanmak için iostream kütüphanesinden
yararlanıyoruz, opengl nin işleyiş sistemide hemen hemen bu şekildedir.
Örnek
pencere oluşturulması için gereken kodlar .......
#include <GL\gl.h>
void ciz(void)
{
glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
}
ç
izimin pencere aktarılması için gereken kodlar.........
opengl fonksiyonlarını kullanmak
için opengl kütüphanesi (gl.h) yi programa tanıtıyorum.
OpenGL taşınabilirdir, Bu kitaplık işletim sisteminden ve işletim sisteminin çalıştığı platformdan bağımsızdır. Nasıl ki ekrana yazı yazmak kullanıcıdan veri almak ANSI C'de C dilinden bağımsız olarak kütüphane tarafından printf() ve scanf() gibi işlevlerle standartlaştırılmış ve hangi işletim sistemiyle çalışırsanız çalışın bu iki işlev aynı işi yapıyorsa, OpenGL kitaplığıda ekrana grafik çizmeyi standartlaştırmıştır. OpenGL sayesinde grafik kartının modeli veya işlemcinin mimarisi gibi donanımsal etkenlerden bağımsız programlama yapılır. Aynı zamanda işletim sisteminden de bağımsız programlama yapılır. Kolay kullanım ve bu "taşınabilirlik" özellikleri nedeniyle OpenGL popüler bir araç olmuştur.
İşletim sisteminden bağımsızdır OpenGL kullanan bir programı işletim sisteminizde çalıştırmanız için öncelikle işletim sisteminizde programın çalışırken kullanacağı işlevleri içeren kitaplığın bulunması gerekir, bu kitaplıkların genel adı "runtime-library", türkçesi çalışma anı kitaplığıdır.
OpenGL çalışma anı kitaplığı Linux, Unix, Mac OS, OS/2, Windows 95/98/NT/2000, OPENStep ve BeOS işletim sistemlerinde hali hazırda mevcuttur. Windows işletim sistemi ailesinde standart olarak gelir. Yani OpenGL kullanan bir programı çalıştırmak için bir çaba harcamazsınız.
Pencere yöneticisinden bağımsızdır OpenGL kullanılarak yazılmış programlar, Win32, MacOS ve X-Window pencere yöneticilerinde sorunsuz çalışırlar.
Birçok programlama dilinden kullanılabilir Ada, C, C++, C# (SharpGL adı verilen sınıflar sayesinde), Fortran, Python,Perl ve Java programlama dilleri kullanılarak OpenGL kitaplığından faydalanılabilir
OpenGL taşınabilirdir, Bu kitaplık işletim sisteminden ve işletim sisteminin çalıştığı platformdan bağımsızdır. Nasıl ki ekrana yazı yazmak kullanıcıdan veri almak ANSI C'de C dilinden bağımsız olarak kütüphane tarafından printf() ve scanf() gibi işlevlerle standartlaştırılmış ve hangi işletim sistemiyle çalışırsanız çalışın bu iki işlev aynı işi yapıyorsa, OpenGL kitaplığıda ekrana grafik çizmeyi standartlaştırmıştır. OpenGL sayesinde grafik kartının modeli veya işlemcinin mimarisi gibi donanımsal etkenlerden bağımsız programlama yapılır. Aynı zamanda işletim sisteminden de bağımsız programlama yapılır. Kolay kullanım ve bu "taşınabilirlik" özellikleri nedeniyle OpenGL popüler bir araç olmuştur.
İşletim sisteminden bağımsızdır OpenGL kullanan bir programı işletim sisteminizde çalıştırmanız için öncelikle işletim sisteminizde programın çalışırken kullanacağı işlevleri içeren kitaplığın bulunması gerekir, bu kitaplıkların genel adı "runtime-library", türkçesi çalışma anı kitaplığıdır.
OpenGL çalışma anı kitaplığı Linux, Unix, Mac OS, OS/2, Windows 95/98/NT/2000, OPENStep ve BeOS işletim sistemlerinde hali hazırda mevcuttur. Windows işletim sistemi ailesinde standart olarak gelir. Yani OpenGL kullanan bir programı çalıştırmak için bir çaba harcamazsınız.
Pencere yöneticisinden bağımsızdır OpenGL kullanılarak yazılmış programlar, Win32, MacOS ve X-Window pencere yöneticilerinde sorunsuz çalışırlar.
Birçok programlama dilinden kullanılabilir Ada, C, C++, C# (SharpGL adı verilen sınıflar sayesinde), Fortran, Python,Perl ve Java programlama dilleri kullanılarak OpenGL kitaplığından faydalanılabilir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder