16 Nisan 2014 Çarşamba

Nokta(Point ) detayları

Nokta(Point ) detayları
OpenGL de her geometrik çizimin başlangıçı nokta(Point) dir.

Örnek :
Ekrana bir nokta çiziliyor
Kod:

glBegin(GL_POINTS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex2f(0.0,0.0);
glEnd();[/b]


Noktayı ekrana çizmek için glBegin'in parametresinde GL_POINTS secilmektedir.
ekranda hangi koordinatlara da çizilecegi
glVertex2f(0.0,0.0);
fonksiyonu ile belirlenir.

Nokta boyutunu kontrol etmek için de glPointSize() fonksiyonunu kullanabiliriz,piksel olarak
istediginiz boyutu vermenizi saglamaktadır.

Tanım
void glPointSize(GLfloat size);
Size degeri 0.0 dan buyuk olmalıdır,eger bir deger atanmamışsa varsayılan deger 1.0 dır.
Kod:

glPointSize(5.0);
glBegin(GL_POINTS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex2f(0.0,0.0);
glEnd();[/b]


her iki koduda derlediginizde aradaki farkı daha iyi anlaya biliriz.

Örnek: Kuçukten buyuge nokta
Kod:

float i=1.0,d=-0.8;
for (i=0;i<9.0;i++)
{
glPointSize(i);
glBegin(GL_POINTS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex2f(d,0.0);
d+=0.1;
glEnd();
}




















Noktanın degeri ondalık sayı sistemi ile ifade edilmektedir.genişligi 1.0 lık bi kare 1 pixseldir eger 2.0 ise 2 pixseldir,ancak belirli bir noktadan sonra
nokta çizim işlemlerinde olası hatalara sebep olmaması için belli bir sınır getirilmiştir noktanın maksimum ve
minumum degerleri belirlenmiştir bu degerleri ögrenmek için şu üç parametreyi GlGetFloatv içersinde kullanarak
sorguluya biliriz
GL_ALIASED_POINT_SIZE_RANGE
GL_SMOOTH_POINT_SIZE_RANGE
GL_SMOOTH_POINT_SIZE_GRANULARITY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder