#include<GL/glut.h> void kare(void) { glColor3f(0.0,0.0,1.0); glBegin(GL_POLYGON); glVertex2f(0.4,0.4); glVertex2f(-0.4,0.4); glVertex2f(-0.4,-0.4); glVertex2f(0.4,-0.4); glEnd(); } void pencere(void) { GLubyte fly[] = { 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0x80, 0x01, 0xC0, 0x06, 0xC0, 0x03, 0x60, 0x04, 0x60, 0x06, 0x20, 0x04, 0x30, 0x0C, 0x20, 0x04, 0x18, 0x18, 0x20, 0x04, 0x0C, 0x30, 0x20, 0x04, 0x06, 0x60, 0x20, 0x44, 0x03, 0xC0, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x44, 0x01, 0x80, 0x22, 0x66, 0x01, 0x80, 0x66, 0x33, 0x01, 0x80, 0xCC, 0x19, 0x81, 0x81, 0x98, 0x0C, 0xC1, 0x83, 0x30, 0x07, 0xe1, 0x87, 0xe0, 0x03, 0x3f, 0xfc, 0xc0, 0x03, 0x31, 0x8c, 0xc0, 0x03, 0x33, 0xcc, 0xc0, 0x06, 0x64, 0x26, 0x60, 0x0c, 0xcc, 0x33, 0x30, 0x18, 0xcc, 0x33, 0x18, 0x10, 0xc4, 0x23, 0x08, 0x10, 0x63, 0xC6, 0x08, 0x10, 0x30, 0x0c, 0x08, 0x10, 0x18, 0x18, 0x08, 0x10, 0x00, 0x00, 0x08}; //çizimde kullanılacak fly dizisi tanımlanıyor GLubyte halftone[] = { 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0xAA, 0x55, 0x55, 0x55, 0x55}; //çizimde kullanılacak halftone dizisi tanımlanıyor glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glEnable(GL_POLYGON_STIPPLE); //glPolygonStipple kullanımı aktif duruma getiriliyor glPolygonStipple(fly); /*glPolygonStipple fonksiyonu çizimi fly dizisi ile yapmaktadır dizi hex sayısistemi içerir*/ glViewport(0,0,180,180);//sol kare(); //glPolygonStipple çizimi yapılacak yuzey kare yuzeyi glPolygonStipple(halftone); /*glPolygonStipple fonksiyonu çizimi halftone dizisi ile yapmaktadır dizi hex sayısistemi içerir*/ glViewport(100,0,180,180);// sag kare(); //glPolygonStipple çizimi yapılacak yuzey kare yuzeyi glDisable(GL_POLYGON_STIPPLE);//glPolygonStipple pasifleştiriyor glFlush(); } int main(int argcp,char **argcv) { glutInit(&argcp,argcv); glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE); glutInitWindowPosition(100, 200); glutInitWindowSize(260,200); glutCreateWindow("OpenGLTurk"); glutDisplayFunc(pencere); glutMainLoop(); return 0; }
16 Nisan 2014 Çarşamba
Poligon detayları(glPolygonStipple)
Poligon detayları(glPolygonStipple)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
EEE hiç bir açıklama yok neyin ne işe yaradığını poligon un ne yaptığını filan açıklarmısınız ?
YanıtlaSilşuan zamanım yok başka projelerle ugraşıyorum ama yukarıdaki kodlara göre biraz kurcalarsan cözecegine inanıyorum
YanıtlaSil