#include<gl/glut.h> void kare(void) { glColor3f(0.0,0.0,1.0); glBegin(GL_POLYGON); glVertex2f(0.4,0.4); glVertex2f(-0.4,0.4); glVertex2f(-0.4,-0.4); glVertex2f(0.4,-0.4); glEnd(); } void pencere(void) { glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glColor3f(0.0,0.0,1.0); /* GL_CW :saat yönünde çizim GLCCW :saatin tersi yönünde çizim */ glCullFace(GL_BACK);//ters(arka yuz) çizimler pasifleştiriliyor glEnable(GL_CULL_FACE); glPolygonMode(GL_FRONT, GL_LINE); glFrontFace(GL_CW);//GL_LINE saat yönude arka yuzde görünecektir glViewport(0,0,180,180);//sol alt kare(); //çizim glFrontFace(GL_CCW) ön yuzun çizim gercekleştigi için çizimn görünmektedir. glPolygonMode(GL_FRONT, GL_LINE); glFrontFace(GL_CCW);//GL_LINE saatin tersi yönünde ön yuzde görünecektir glViewport(100,0,180,180);// sag alt kare(); glFlush(); } int main(int argcp,char **argcv) { glutInit(&argcp,argcv); glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE); glutInitWindowPosition(100, 200); glutInitWindowSize(260,200); glutCreateWindow("OpenGLTurk"); glutDisplayFunc(pencere); glutMainLoop(); return 0; }
16 Nisan 2014 Çarşamba
Yüzeylerin Secimi(glCullFace)
Yüzeylerin Secimi(glCullFace)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder