23 Nisan 2014 Çarşamba

izdüşüm dönüşümleri(gluLookAt() Hizmet Rutinini Kullanma) (3)

izdüşüm dönüşümleri(gluLookAt() Hizmet Rutinini Kullanma) (3)

Programcılar bir sahneyi çoğunlukla orijin çevresinde veya bazı başka uygun konumlarda inşa etmek ve daha sonra onun iyi bir görüntüsünü elde etmek için ona keyfi bir noktadan bakmak ister. Adından anlaşılacağı gibi, gluLookAt() hizmet rutini sırf bu amaç için tasarlanmıştır. Görüş-noktasının konumunu belirleyen, kameranın çevrildiği yere doğru bir başvuru noktası tanımlayan ve hangi yönün sırada olduğunu gösteren üç set argüman alır.

gluLookAt
(
GLdouble eyex, GLdouble eyey, GLdouble eyez,
GLdouble centerx, GLdouble centery, GLdouble centerz,
GLdouble upx, GLdouble upy, GLdouble upz
);


gluLookAt Bir görüntüleme matrisi tanımlar . İstenen görüş-noktası eyex, eyey, eyez tanımlanır. centerx, centery, centerz argümanları istenen görüş hattı boyunca herhangi bir noktayı tanımlar ancak tipik olarak bakılan sahnenin merkezinde bir noktayı tanımlar. upx, upy, upz argümanları hangi doğrultunun yukarı olduğunu gösterir (yani görüntü hacminin altından üstüne doğru olan yön).


gluLookAt Sahnenin istenen görüntüsünü verecek görüş-noktası verir. Başvuru noktası genellikle sahnenin ortalarında bir yerlerdedir. (Eğer sahnenizi orijinde inşa ediyorsanız başvuru noktası muhtemelen orijinin kendisidir.)
gluLookAt() rutini örneğin bir arazi boyunca dolanmak istediğinizde özellikle kullanışlıdır. x- ve y- ‘de simetrik olan bir görüntüleme hacmi ile, tanımlanan (eyex, eyey, eyez) noktası daima ekrandaki görüntünün ortasındadır, bu nedenle bu noktayı biraz hareket ettirmek için bir seri komut kullanabilir, dolayısıyla da ekran boyunca dolanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder